خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

چرا آنتی‌ویروس اصلی بخریم

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
چرا آنتی‌ویروس اصلی بخریم

در کشور ما ایران قانونی به اسم کپی رایت (Copyright) وجود ندارد لذا استفاده از محصولات نرم‌افزاری کرک شده و قفل شکسته مانعی ندارد ولی با وجود این شرایط، بسیاری از شرکت‌ها و کاربران حرفه‌ای و یا حتی آماتور از سیستم عامل‌ها و آنتی‌ویروس‌های اصلی استفاده می‌کنند. در این میان، استفاده از آنتی‌ویروس‌های اصلی بسیار بیشتر از سایر نرم‌افزارها به چشم می‌خورد؛ این مورد در شرایطی است که کرک‌های بسیاری برای هر کدام از این محصولات وجود دارد. پس چرا بسیاری از افراد از محصولات اصلی استفاده می کنند؟


چندین پاسخ به این سوال وجود دارد که در این جا به چند مورد از آن ها می‌پردازیم:
۱-در ابتدا باید به این موضوع توجه داشت که آنتی ویروس یک محصول امنیتی محسوب می‌شود و امنیت زمانی معنا میابد که پایدار و قدرتمند باشد. از آن جا که کرک ها و سریال های غیر اصلی قابل اطمینان نیستند ممکن است در یک بازه زمانی آنتی ویروس شما از کار بیافتد در این صورت حتی اگر آنتی ویروس شما بسیار هم قدرتمند باشد تاثیر بسزائی در امنیت سیستم شما نخواهد داشت. این زمان بهترین فرصت برای فعالیت بد افزارها و هکرها می باشد.


۲-هکرها شناخت خوبی از فضای کامپیوتر و رفتار کاربران کامپیوتر دارند و دقیقا می دانند که چگونه باید آن ها را فریب دهند به همین دلیل چون می دانند که کاربران نیاز به امنیت در فضای سایبر دارند تمرکز خود را بر روی شکستن قفل محصولات امنیتی از جمله آنتی ویروس ها می گذارند و هنگامی که کاربر اقدام به شکستن قفل آنتی ویروس کامپیوتر خود طبق راهکار آن هکر می کند در واقع احساس می کند که آنتی ویروس خود را فعال ساخته است، بدون آنکه هزینه ای پرداخت کند و احتمالا از این بابت احساس غرور هم میکند، ولی در واقع کاری کرده که آن هکر بد افزار خود را توسط خود کاربر به آسانی بر روی سیستم او تعبیه کند و در صورت تمایل از آن سوء استفاده نماید. به همین سادگی او توانسته است کاربر را فریب دهد!


۳-به عنوان سومین مورد باید به این موضوع توجه داشت که برخی از فروشندگان معتبر آنتی ویروس های اصلی (در ایران) یک سرور آنتی ویروس برای خود راه اندازی می کنند و سپس آنتی ویروس هایی که می فروشند را طوری تنظیم می کنند که آپدیت های خود را از سرور فروشنده بگیرند نه از سرور تولید کننده آنتی ویروس. بنابراین علاوه بر اینکه آن فروشنده سود کلانی از راه کلاهبرداری بدست می آورد آپدیت ها نیز همواره با یک وقفه طولانی به دست کاربران می رسد و چه بسا که این آپدیت ها کارایی مناسب خود را نیز نداشته باشند. این مورد در اکثر مواقع در مورد آنتی ویروس های معروفی که تحریم شده اند اتفاق افتاده است. بنابراین همواره باید توجه داشته باشید که از نمایندگی های معتبر* در ایران خریداری کنید.



*نماینده معتبر کسی است که در وب سایت شرکت سازنده آنتی ویروس ( به عنوان مثال: شرکت بولگارد ) به عنوان نماینده نامش ذکر شده باشد.


اکنون که متوجه شده اید که چرا باید آنتی ویروس اصلی تهیه کنید به چند فاکتور مهم جهت مقایسه آنتی ویروس ها می پردازیم:


ابتدا توجه داشته باشید که ما در شرایط تحریم به سر می بریم و بسیاری از شرکت های تولید کننده آنتی ویروس هیچ نمایندگی ای برای محصولات خود در ایران نمی پذیرند (مثال : شرکتٍset تولیدکننده Node 32 ) و حتی اگر کسی موفق به تهیه لایسنس آن محصول شود آن را غیر قانونی شناخته و غیر فعال می سازد البته راهکارهایی برای این مورد وجود دارد که به یکی از آن ها در مورد بالا اشاره کردیم که چندان هم عاقلانه نیست. بنابراین این مهم پیش می آید که تحت هر شرایطی از محصولات اصلی دارای نمایندگی در ایران استفاده نماییم. همچنین سازمان هایی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که از راههای مختلف به مقایسه آنتی ویروس ها می پردازند که از معروف ترین آن ها می توان به AV-Comparatives.org ، Virus Bulletin ، AV-Test ، OPSWAT و… اشاره کرد. گزارش های این سازمان ها کاملا معتبر بوده و مورد تایید کلیه تولید کنندگان آنتی ویروس می باشد.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا