خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

نحوه انتقال تصویر در دوربین هایک ویژن

nastaran1988

New member
تاریخ ثبت‌نام
2018-11-20
نوشته‌ها
2
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
www.tartandezh.com
به طور کلی برای انتقال تصویر با برنامه Hik-connect باید دو مرحله را طی کنید:
  • تنظیمات دستگاه DVR
  • تنظیمات نرم افزار گوشی
“ویدئوی زیر نحوه فعال کردن Hik-connect را در دستگاه NVR یا DVR نمایش می دهد:”​

تنظیمات دستگاه DVR

برای انجام تنظیمات انتقال تصویر به روش Hik-connect ابتدا باید دستگاه DVR را از طریق کابل شبکه به اینترنت متصل کنید، برای این کار کافیست مودمی که به اینترنت متصل است را با کابل شبکه ارتباط دهید، (بر خلاف انتقال تصویر با IP Static نیازی به تنظیمات مودم ندارید). بعد از این کارشما باید تنظیمات IP دستگاه DVR را به درستی انجام دهید. برای انجام این تنظیمات به menu دستگاه مراجعه کرده و سپس گزینهConfiguration را بزنید. به قسمت Network مراجعه کرده و در تب General تنظیمات را مانند زیر انجام دهید.
26.jpg
بعد از طی کردن مراحل فوق به تب Access Platform رفته و گزینه Enable را بزنید.
27.jpg

بعد از زدن گزینه Enable صفحه جدیدی باز می شود که باید در این صفحه یک کد (به دلخواه) وارد کنید، مثلا :CCTV123. بعد از وارد کردن کد باید چک باکس زیر را علامت بزنید. سپس گزینه OK را زده تا تنظیمات ذخیره شود.
28.jpg
بعد از انجام تنظیمات فوق، Status تب Platform Access میبایست به حالت Online تبدیل شود. اگر Status آنلاین نشود تنظیمات IP یا DNSیا کابل شبکه اتصالی به مودم ممکن است مشکل داشته باشد.بعد از آنلاین شدن نوبت به تنظیمات گوشی می رسد.تنظیمات نرم افزار Hik-connect

ابتدا نرم افزار فوق را دانلود کنید ( برای IOS از آپ استور و برای Android از گوگل پلی ). بعد از دانلود و نصب برنامه مانند تنظیمات زیر پیش بروید :1. بعد از بازکردن ابتدا یک پیام ظاهر می شود که باید گزینه Allow را بزنید.
29.jpg
2. سپس گزینه Select Country or Region را بزنید .
30.jpg
3. از میان کشور ها ایران را انتخاب کرده و گزینه ثبت را بزنید .
31.jpg
4. در صفحه اصلی برنامه روی گزینه Login کلیک کنید .توضیح : نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که در برنامه Hik-connect شما باید یک اکانت جدید بسازید ( مانند اکانت تلگرام یا اینستاگرام) ، سپس در این اکانت ساخته شده دستگاه خود را وارد کنید .
32.jpg
5. در صفحه فوق گزینه Register را بزنید.
33.jpg
6. در این مرحله ابتدا Read and Agree را تیک زده سپس ریجستر با ایمیل ( با شماره تلفن ممکن است جواب ندهد) را انتخاب کنید.
34.jpg
7. در این مرحله کشور Iran را انتخاب کنید و ثبت را بزنید.
35.jpg
8. در این مرحله باید یک ایمیل وارد کنید (ایمیل فعال و معتبر ). برای این ایمیل کد تایید ارسال می شود.
36.jpg
9. در این مرحله یک کد تایید در ایمیل شما ارسال شده، آن را در این قسمت وارد کنید.
37.jpg
10. در این قسمت باید یک نام کاربری و پسورد برای نرم افزار Hik-connect میبایست تعریف شود. ( این نام کاربری و پسورد هیچ ارتباطی با Username و Password دستگاه DVR ندارد).نکته قابل توجه این است که اگر به هر دلیلی نرم افزار را مجددا نصب کردید باید این نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید، زیرا هر دستگاه با یک نام کاربری و رمز عبور خاص کار می کند.
اگر می خواهید همزمان در دو گوشی و یا بیشتر تصاویر را ببینید، در گوشی دوم نیاز به ساخت این نام کاربری نیست و فقط کافیست در گوشی دوم وارد شوید. بعد از ست کردن نام کاربری و رمز عبور Finish را بزنید.
38.jpg
11. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور صفحه ریجستر شدن نشان داده می شود. (این مرحله تنظیمی ندارد)
39.jpg
12. در این مرحله یک دستگاه باید اضافه شود.
40.jpg
13. در مرحله ای که دستگاه را می خواهید اضافه کنید، دوربین گوشی فعال میشود و میبایست QR کد را اسکن کنید.
  • QR کد را در برچسب پشت دستگاه می توان مشاهده نمود.
  • همچنین اگر به دستگاه دسترسی ندارید می توانید از طریق Menu دستگاه DVR وارد شده و در قسمت Configuration و در قسمت Networkتب Platform Access را بزنید و از آنجا QR کد را اسکن نمایید.
41.jpg


  • نکته: اگر در اسکن QR کد با مشکل مواجه شدید می توانید از طریق Serial No، دستگاه را اضافه کنید.
  • نکته: Verification Code نیز در سری های قدیمی تر هایک ویژن به صورت پیش فرض وجود دارد، اگر دستگاه جدید دارید باید این کد را ابتدا خود وارد کنید (مانند مرحله تنظیمات DVR در این آموزش).

14. بعد از اسکن، نرم افزار به جست و جوی دستگاه می پردازد و اگر آنلاین باشد مانند تصویر زیر روی گزینه Add کلیک کنید.
  • اگر پیغام Offline مشاهده کردید، میبایست تنظیمات IP یا ارتباط اینترنت و کابلی خود را مورد برسی قرار دهید.
42.jpg
15. در این مرحله پارامتر های فوق را وارد کنید. دقت کنید که در این مرحله User و Password دستگاه را بزنید.
43.jpg
16. بعد از زدن گزینه Finish میتوانید روی دوربین مورد نظر زده تا تصاویر آن را مشاهده کنید.
44.jpg





2.png

شرکت Hikvision همیشه در تلاش برای توسعه و ارائه بهترین محصولات با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز در صنعت نظارت تصویری بوده است. یک سیستم مداربسته قدرتمند توسط پلت فرم مدیریت آن تعریف و تکمیل می شود. برای رسیدن به این هدف و برای ارائه بهترین راه حل های نرم افزاری، پلت فرم مدیریت تصاویر ویدئویی باید جامع، هوشمند و منعطف باشد.HikCentral یک نرم افزار مدیریتی قدرتمند است که از آن در نظارت و مانیتورینگ روزانه استفاده می شود. استفاده از آن بسیار آسان بوده و شامل ویژگی هایی مانند نمایش زنده، پخش تصاویر ضبط شده، امکان سرچ و جستجو در تصاویر و… می باشد. همچنین، با وجود رابط انعطاف پذیر مدیریت سیستم آلارم در آن، اپراتورها می توانند به راحتی رویدادهای مربوط به هشدارها را تشخیص داده و مدیریت کنند.نکات برجسته:


  • مدیریت عملیات با استفاده از نقشه سیستم مداربسته و نمایشگرهای بزرگ (ویدئووال)
  • عملکرد کارآمد در رابطه با مدیریت سیستم آلارم
  • رابط کاربری قدرتمند و منعطف
خدمات مشتری

HikCentral، سرویس های خدماتی مبتنی بر وب قدرتمند و کاملی را برای مشتریان فرآهم می کند، که از طریق آن مشتری می تواند به راحتی در سیستم نرم افزاری خود دستگاه های جدیدی را تعریف نموده و تنظیمات دلخواه را برای دوربین های مداربسته خود انجام دهد. حتی از طریق این سرویس دسترسی به تصاویر به صورت live یا زنده نیز امکان پذیر است. کاربری آسان این سیستم به نحوی است که کاربر بدون هیچ نوع آموزشی و تنها به صورت خودآموز می تواند با آن کار کند.
 

fannisazan

New member
تاریخ ثبت‌نام
2019-10-12
نوشته‌ها
2
پسندها
0
امتیازها
0
[h=2]راهکار هایی برای تغییر دادن حالت دوربین مدار بسته به حالت شب .[/h][FONT=&quot]
8.jpg
[/FONT]
[FONT=&quot]امروزه دوربین های مدار بسته ی دارای دید در شب بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. این دوربین ها آن گونه که ما فکر می کنیم نمی توانند در تاریکی چیزی را ثبت کنن اما از دیود های ساطع کننده ی نور اندکی استفاده می کنند که نور را بر محل مورد نظر می تابانند.[/FONT][FONT=&quot]این دوربین ها نور را به شئ می تابانند و سپس از همان اجسام تصاویر و ویدیو هایی را ثبت می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است دوربین مدار بسته به حالت شب تغییر حالت ندهد.[/FONT][FONT=&quot]این بدان معناست که حتی اگر حالت دید در شب آن ها روشن باشد هم نتوانند در شب به خوبی فیل و عکس تهیه کنند.[/FONT][FONT=&quot]اگر دوربین شما هم با این مشکل مواجه شده است، این مطلب را نبال کنید زیرا در ادامه به تعدادی از راه حل های رفع مشکل عدم تغییر حالت دوربین مدار بسته به حالت دید در شب پرداخته ایم .[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
  1. [h=3]منبع برق را بررسی کنید .[/h]
[FONT=&quot]اولین کاری که لازم است انجام دهید بررسی کردن منبع برق است. اگر دوربین شما از یک باتری ۹v استفاده می کند باید آن را عوض کنید. باتری های ۹v برای مدت طولانی کار نمی کنند و ممکن است فقط برای چند ساعت امکان استفاده ی بی سیم از دوربین را فراهم سازند.[/FONT][FONT=&quot]همچنین اگر دوربین به برق متصل است بررسی کنید که دو شاخه به طور کامل داخل پریز باشد و از آن جدا نشده باشد. دو شاخه را به طور کامل به پریز وصل کنید و سپس یک بار دیگر تغییر دادن حالت دوربین به حالت دید در شب را امتحان کنید .[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
  1. [h=4]امواج تداخل کننده را بررسی کنید .[/h]
[FONT=&quot]کار دیگری که باید انجام دهید این است که تداخلات را بررسی کنید. بررسی این مسئله به ویژه زمانی که در صفحه خطوط یا نویز هایی مشاهده می شود اهمیت ویژه ای دارد.[/FONT][FONT=&quot]برای بررسی وجود تداخل کننده در دوربین می توانید از روش خاموش کردن و حذف وسایل استفاده کنید. تمام وسایل بی سیم مانند تلفن های بی سیم و غیره را خاموش کنید تا ببینید آیا مشکل حل می شود.[/FONT][FONT=&quot]اگر دوربین شما این قابلیت را دارد سعی کنید که کانال های آن را عوض کنید و سپس نتیجه را بررسی کنید .[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
  1. [h=4]حتماً از دوربین مدار بسته ی ضد آب استفاده کنید .[/h]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]اگر برای ثبت تصاویر محیط بیرون از خانه یا محل کار از دوربین مدار بسته استفاده می کنید باید از ضد آب بودن آن اطمینان حاصل کنید. دوربین های ضد آب روی آن ها مارک ضد آب نوشته شده است و یا دارای برچسب ها و محافظ های ضد آبی است که با چشم دیده می شوند.[/FONT][FONT=&quot]اگر دوربین شما ضد آب نیست بهتر است که آن را عوض کرده و یک دوربین ضد آب تهیه کنید. اما اگر خواهان تعویض آن نیستید باید تا حد امکان از دوربین خود در برابر باران محافظت کنید.[/FONT][FONT=&quot]برخورد قطرات باران به دوربین و باقی ماندن لکه های آن ها بر روی دوربین ممکن است باعث عدم تغییر حالت دوربین به حالت دید در شب شود. اگر کیفیت تصویر پایین آمده است شما باید هر چند وقت یک بار دوربین را تمیز کنید .[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
  1. [h=4]دوربین نباید مستقیماً در مقابل یک منبع نور قرار گیرد .[/h]
[FONT=&quot]در بعضی موارد اگر دوربین مستقیماً در مقابل منبع نور قرار گرفته باشد نیز ممکن است با مشکل عدم تغییر حالت دوربین به حالت دید در شب مواجه شوید.[/FONT][FONT=&quot]اگر منبع نور در مقابل دوربین باشد می تواند سنسور های دوربین را سردرگم کند. اگر مشکل همین است باید یا زاویه ی قرار گیری دوربین را تغییر دهید و یا منبع نور را دور کنید .[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
  1. [h=4]طریقه ی نصب و سیم کشی ها را بررسی کنید .[/h]
[FONT=&quot]راهکار دیگری که می توانید استفاده کنید تا مطمئن شوید حالت دید در شب دوربین شما فعال می شود این است که نحوه ی نصب و سیم های آن را بررسی کنید.[/FONT][FONT=&quot]گاهی اوقات مشکل از سیم کشی ناقص و یا وجد پارگی در سیم هاست. اگر از نصب صحیح دوربین مطمئن نیستید، می توانید برای این کار با یک متخصص تماس بگیرید .[/FONT][FONT=&quot]اکنون که دلایل و راه حل های بروز این مشکل را متوجه شدید می توانید خودتان دست به کار شوید و حالت دید در شب را فعال کنید. اما در صورت وجود مشکلات پیچیده تری که خودتان قادر به حل آن ها نیستید بهتر است با یک متخصص فنی تماس بگیرید تا به شما کمک کند .[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][h=2]دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته در آموزشگاه فنی پویان[/h]
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا