خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

مقایسه چشم انسان با دوربین

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
چشم انسان رزولوشن کلی بیش از صد مگاپیکسل را داراست اما به زحمت برای نظارت استفاده می‌شود و این رزولوشن حقیقی نیست، که مغز ما محاسبه می‌کند.
تا زمانی‌ که چشم انسان برنده کلی رزولوشن باشد، تنها بحثی که می‌شود انجام داد این است که رزولوشن مورد استفاده قرنیه یا آنچه که مغز در یک بازه زمانی محاسبه می‌کند، می‌تواند به شدت نوسان کند اما تقریباً بین ۵ تا ۱۰ مگاپیکسل با توجه به بینایی افراد تخمین زده می‌شود. هنوز فناوری‌های لنز قابل برابری با رزولوشن‌های بالاتر در دوربین‌ های مداربسته امنیتی نیستند (حداکثر حدود پنج مگاپیکسل برای نظارت حرفه‌ای) و بیشتر دوربین‌های مداربسته ۱۰ تا ۲۰ مگاپیکسل دارای کمبود فریم ریت (نرخ تعداد فریم‌ها در ثانیه) و کیفیت تصویر در گوشه‌ها هستند و این یک پیروزی آشکار برای چشم انسان است.
برخلاف دیگر تجهیزات داخل دوربین مداربسته، تجهیزات نوری مانند لنزها از قانون مور پیروی نمی‌کنند.
خیلی از ما مشکل ضعف بینایی در شب را داریم. اما برخلاف چشمان ما، دوربین‌های مداربسته توانایی نفوذ طول موج‌های ir و تهیه یک تصویر سیاه و سفید در شب را دارند. در اینجا، قانون مور کاملاً در پیش‌رفت فن‌آوری سنسور مشارکت داشت و ما می‌توانیم انتظار پیشرفت‌ های زیادی در تصاویر با نور کم داشته باشیم. همانطور که فناوری سنسور cmos رشد می‌کرد، اکنون ما تقریباً توانایی انجام حساسیت نوری بیشتر در دوربین‌ های مداربسته پنج مگاپیکسل را نسبت به چشم انسان داریم و حتی حساسیت نوری بیشتری نسبت به چشم انسان دررزولوشن‌های hdtv و vga را دارا هستیم.

در نتیجه توانایی مشاهده در شرایط بدون نور را که چشم انسان قادر به مشاهده آن نیست را داراست. امروزه در سطح پیشرفته، دوربین‌ های مداربسته تحت شبکه حرارتی دیجیتالی داریم که می‌توانند با سیستم‌های نظارتی دوربین مداربسته ip یکپارچه شوند. دوربین‌های مداربسته حرارتی می‌توانند افراد و اشیاء را در محیط‌های کاملاً تاریک با شرایط دید ضعیف شناسایی کنند و بیشتر برای مقاصد نظامی استفاده می‌شوند. Wdr یکی دیگر از موضوعات مهم مربوط به سنسور و پردازش تصاویر است که گفته می‌شود چشم انسان تقریباً بازه کنتراست ۱۲۰ دسیبل را دارد و در مقایسه با دوربین های مداربسته تحت شبکه با بهترین نرخ wdr در بازار حالتی تقریباً مشابه دارد.

چشم انسان میدان دیدی در حدود ۷۵ تا ۹۵ درجه و سرعت چرخش به راست و چپ یا بالا و پایینی در حدود ۹۰۰درجه بر ثانیه را دارد. در مقایسه با دوربین‌های مداربسته ptz کنونی، چشم انسان سریع‌تر از اکثریت الگوریتم‌های فوکوس خودکار بیشتر دوربین‌های مداربسته است.
 

aydafhm70

New member
تاریخ ثبت‌نام
2017-06-05
نوشته‌ها
2
پسندها
0
امتیازها
0
مرسی از مطلب عالی شما.
 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا