خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

تیراهن چیست و انواع ان

elahe74

New member
تاریخ ثبت‌نام
2022-06-28
نوشته‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
0
تیرآهن تشکیل شده از دو بخش جان و بال تیرآهن می باشد. شکل انواع تیرآهن از لحاظ ظاهری از تفاوت هایی برخوردار هستند و به طور معمول تیرآهن های لانه زنبوری، تشکیل شده از چند حفره در بدنه اصلی می باشند. تیرآهن در بین مقاطع فولادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به گونه ای که بدون استفاده از مقطع فولادی، ساختما های اسکلت فلزی، وجود خارجی نخواهند داشت. تیرآهن لانه زنبوری نیز از طریق برشکاری روی تیرآهن ساده و هاش به وجود میآید. 2. امکان اتصال چند قطعه به یکدیگر وجود دارد. همچنین می توان با بریدن پروفیل های رایج (IPE) از وسط جان تیر و اتصال صفحه و ورق مناسب به دو قسمت بریده شده ، تیر را تقویت کرد. دو دسته بندی اصلی از کاربردهای این مقطع فولادی می توان تیرآهن صنعتی و همینطور تیرآهن ساختمان را نام برد. با گذشت زمان مقاطع فولادی جای این مقاطع چوبی را گرفت به صورتی که اکنون در تمامی سازه های فولادی برای ساخت اسکلت ساختمان، تیر و ستون از تیرهای فولادی استفاده می کنند.


کاربرد تیرآهن


تیرآهن را می توان به عنوان قطعه مورد نیاز و مهم هر پروژه ساختمانی معرفی کرد که از ترکیب شدن تیرفلزی با عناصر چوبی به دست می آید. این بخش در مواردی استفاده می شود که مقاومت خمشی بالا در وزن کم مورد نیاز است. از همان زمان که این قطعه فولادی اختراع شد، کاربرد آن در درب منازل مسکونی، نرده و مواردی از این دست بود. امروزه در پروژه های صنعتی و ساختمان سازی، از تیرآهن که به عنوان یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مقاطع فولادی می باشد، استفاده فراوانی می شود. تقریبا ۲۰۰ سال پیش، تیرآهن و فولاد به عنوان یک فلز ناشناخته بودند. تیرآهن به عنوان یک پروفیل شناخته شده به دو شکل مقطع I و H می باشد که در صنعت و ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. البته باید بر این واقعیت واقف بود که رجایى به عنوان مردى از تبار پابرهنهها، قهرمان مقاومت، معلم ایمان، نماینده مردم در مجلس شوراى اسلامى، وزیر آموزش و پرورش، نخستوزیر و ریاست جمهورى، را نمىتوان در کتابها و یک بُعد خاص شناخت و باید با لحظات زندگى اعتقادى او محشور بود. برای برپایی یک سازه و بنا و محافظت آن در برابر عوامل خارجی، دوام، استحکام و ضریب ایمنی ساختمان، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

معایب تیراهن

این مشکل می تواند طول عمر سازه را کاهش دهد، بنابراین در مناطقی که رطوبت بالایی دارند، فقط می توان از سازه های بتنی استفاده کرد. این تیرآهن ها را می توان پرکاربردترین انواع در نظر گرفت. در سال ۱۷۳۰ تا ۱۸۳۰ در زمینه آهن آلات، اختراعات و تغییر و تحولات فراوانی شکل گرفت. هم اکنون تیرآهن IPE و INP علاوه براینکه در بازار داخلی تولید میشود به صورت وارداتی هم در بازار آهن آلات موجود است. علت دیگری که میتواند بر اعلام قیمت آنلاین و به روز تیرآهن موثر باشد، تغییرات قیمت دلار است که چه به صورت روانی و چه به صورت منطقی بر بازار محصولات فولادی اثر گذار است. برای اینکه از قیمتها باخبر شوید، دو راه دارید، یکی اینکه به اصناف مراجعه کنید و دیگری اینکه از فروشگاههای معتبر آنلاین قیمت لحظهای آهن را دریافت کنید. مضاف بر این، ضخامت تیر آهن های 18 غالبا در محدوده 80 تا 600 میلیمتر در نظر گرفته می شود.

انواع تیرآهن
این مدل از تیراهن نیز همانند نوع IPE به شکل I انگلیسی است، اما با این تفاوت که ضخامت ان با فاصله گرفتن از جان ان کاهش می یابد. اگر از تیرآهن در ساخت اسکلت ساختمان استفاده کنید، سرعت اتمام پروژه شما افزایش می یابد، اما هزینه سازه های بتنی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان تر است. اما نه برای قطعاتی که نیاز به مقاومت برشی بالایی دارند. اگر به دنبال اطمینان حاصل نمودن از تناسب تیر اهن 22 با نیاز پروژه هستید، پیشنهاد می کنیم ابتدا مشخصات فنی این محصول را به خوبی مطالعه نموده و سپس با مشاوران متخصص در این زمینه در فروشگاه آهن هایپر تماس حاصل فرمایید. این باعث می شود برای ساخت این نوع اسکلت نیاز به نظارت و کنترل بیشتری داشته باشید. عوامل زیادی هستند که قیمت امروز تیراهن را نسبت به روزهای گذشته تغییر می دهند و لازم است روزانه از تغییر و تحولات مرتبط با قیمت تیرآهن مطلع باشید. همچنین امکان ارسال تیرآهن به سراسر کشور با بارنامه های معتبر و با نرخ اتحادیه و همچنین دارای بیمه نامه فراهم است و در اسرع وقت نسبت به بارگیری و ارسال تیرآهن اقدام خواهد شد. در سال ۱۸۳۸، تیرآهن به عنوان یک مقطع فولادی اصلی معرفی شد و کم کم به جای استفاده از چوب، این مقطع را جایگزین کردند.
 

aliahmadi1374

New member
تاریخ ثبت‌نام
2022-08-13
نوشته‌ها
13
پسندها
0
امتیازها
1
تیرآهن ها کاربرد های زیادی در ساختمان سازی دارند
پس فرایند خرید تیرآهن مهمه
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا