- تاریخ ثبتنام
- 2014-01-12
- نوشتهها
- 889
- پسندها
- 0
- امتیازها
- 16
- سن
- 37
- محل سکونت
- تهران، پاسداران
- وب سایت
- www.irsapro.ir
با سلام خدمت کاربران گرامی
این بار در خدمت شما هستیم با آموزش تنظیمات مودمهای 3G, 4G
این سری از مودمها از شبکه پرسرعت 3G پشتیبانی میکنند و نیاز به سیم کارت نسل سوم یا چهارم جهت استفاده از آنها دارند، که میتوانید سیم کارت آن را از عوامل فروش ایرانسل تهیه نمایید.
قابلیتها:
توجه: توضیحات مربوط به عملکرد این مودم و تصاویر مربوط به آن در این دفترچه صرفاً جهت اطلاع شما میباشد. محصول خریداری شده توسط شما ممکن است متفاوت باشد.
روش استفاده
دستگاههای وای فای (از قبیل گوشیهای هوشمند، تبلتها و کنسولهای مخصوص بازی) یا به طور کلی کامپیوترها میتوانند از طریق مودم به اینترنت متصل شوند. اتصال به اینترنت بستگی به سیستم عامل دستگاه مودم 3G یا کامپیوتر دارد. برای برقراری ارتباط بر اساس دستور العملهای خاص دستگاه خودتان عمل کنید.
برای اتصال به اینترنت از طریق درگاه یو اس بی، فایلهای نصب را مطابق دستور العملها اجرا کنید.
روش 1: اتصال به اینترنت با استفاده از شبکه 2G یا 3G
با استفاده از شبکه نسل دوم یا سوم یا چهارم که توسط ایرانسل ارائه می شود، به اینترنت مودم اتصال مییابد.
الف) اتصال از طریق مودم 3G یا یو اس بی (تصویر سمت راست)
ب) اتصال از طریق درگاه اترنت یا LAN (تصویر سمت چپ)
روش 2: اتصال به اینترنت طریق درگاه اترنت (WAN)
درگاه شبکۀ مودم 3G را با استفاده از کابل شبکه، به درگاه اترنت متصل نمایید. شما میتوانید با استفاده از اترنت (از قبیل مودم ADSL خانگی، DHCP در هتلها یا شبکه باند پهن با مسیر IP ایستا در دانشگاهها) به اینترنت متصل شوید.
شکل ظاهری
دکمه خاموش و روشن
نشانگر برق
چراغ آهسته چشمک میزند: مودم ۳G در حالت آماده به کار است.
نشانگر پیامها
سبز: پیام جدید.
چراغ با نور سبز چشمک میزند: صندوق دریافت پُر است.
نشانگر باتری
سبز: شارژ کافی
نارنجی: شارژ متوسط
قرمز: شارژ پایین
چراغ با نور سبز آهسته چشمک میزند: در حال شارژ (شارژ کامل)
چراغ با نور نارنجی آهسته چشمک میزند: در حال شارژ (شارژ متوسط)
چراغ با نور قرمز آهسته چشمک میزند: در حال شارژ (شارژ پایین)
چراغ با نور قرمز سریع چشمک میزند: میزان شارژ باتری بسیار پایین است. فوراً شارژ کنید.
توجه:
چراغ آهسته چشمک میزند: یک بار در هر ثانیه
چراغ سریع چشمک میزند: دو بار در هر ثانیه
نشانگر مودم 3G
سبز: مودم 3G روشن است.
نشانگر سیگنال
سبز: سیگنال قوی
نارنجی: سیگنال ضعیف
قرمز: بدون سیگنال
نشانگر اترنت
چراغ با نور سبز چشمک می زند: نشان میدهد که اترنت در حالت LANLAN یا WAN کار می کند.
سبز: ارتباط اترنت برقرار شده است.
درگاه شارژ
درگاه میکرو یو اس بی
درگاه اترنت
به روتر متصل شوید.
به کامپیوتر متصل شوید.
شناسۀ SSID و رمز عبور شبکه بیسیم
هنگامی که دستگاه وای فای با دستگاه مودم 3G ارتباط برقرار میکند، ممکن است نیاز به ثبت شناسۀ SSID پیش فرض و ارائه رمز عبور شبکه بیسیم داشته باشد.
شناسۀ SSID پیش فرض شبکۀ بیسیم و رمز عبور مربوط به آن بر روی برچسب پشت مودم 3G است.
توصیه میشود که پس از اولین ورود به صفحۀ مدیریت و رمز عبور شبکه بیسیم را تغییر دهید.
شروع به کار
نصب
سیم کارت را مطابق تصویر جاگذاری کنید.
توجه:
سیم کارت را حین استفاده از جایگاه خود خارج نکنید. انجام این کار باعث ایجاد اختلال در عملکرد مودم 3G و از بین رفتن دادههای ذخیره شده در سیم کارت میشود.
شارژ باتری
مودم دارای باتری داخلی است که امکان جدا کردن آن وجود ندارد. لطفاً باتری را خارج نکنید، در غیر این صورت مودم شما احتمالاً آسیب میبیند. برای تعویض باتری، به مرکز خدمات مجاز مراجعه نمایید.
اگر از باتری مودم 3G برای مدت زمانی طولانی استفاده نکنید یا درصورتی که باتری به طور کامل خالی شود، مودم احتمالاً پس از اتصال به شارژر فوراً روشن نمیشود. لطفاً اجازه دهید باتری برای مدتی به شارژر متصل باشد و سپس مودم را روشن نمایید.
روش 1: برای شارژ دستگاه از شارژر استفاده نمایید
توجه:
فقط از شارژرهایی استفاده نمایید که با مودم 3G سازگار بوده و توسط شرکت سازندۀ مربوط تولید شده باشد. استفاده از شارژری که تولید سازندۀ متفرقه بوده یا با دستگاه سازگار نباشد
ممکن است باعث بروز خرابی، عیب فنی و یا حتی آتش سوزی مودم شود. چنین استفادهای از دستگاه منجر به ابطال تمامی گارانتیهای موجود برای مودم، اعم از صریح و ضمنی خواهد شد.
شارژر جزو لوازم جانبی اختیاری است و اگر داخل بستهبندی نبود، میتوانید جهت خریداری شارژر سازگار با مودم، با نمایندگی فروش مجاز تماس بگیرید.
روش 2: شارژ مودم با اتصال به کامپیوتر
با استفاده از کابل رابط دیتا که همراه بستهبندی مودم شماست، آن را به کامپیوتر متصل نمایید.
تغذیه برق سایر دستگاهها
مودم 3G میتواند برای سایر دستگاهها (مانند تلفن، تبلیت، سیستمهای پخش موسیقی، هدفون بلوتوث) نقش تأمین کنندۀ برق قابل حمل را ایفاء کند.
(توان سنجش شده: 5 وات، 1 آمپر). شما میتوانید این دستگاهها را تنها با استفاده از کابل یو اس بی، متصل نمایید. میتوان مودم را به پریز متصل نمود و در حالت خاموش و روشن برای شارژ از آن استفاده کرد.
برخی دستگاهها فقط زمانی که مودم 3G روشن باشد شارژ میشوند، اما در برخی دیگر، ابتدا باید مودم خاموش شود.
توجه:
مودم 3G هنگامی که خودش در حال شارژ است نمیتواند همزمان سایر دستگاهها را شارژ نماید.
اگر مودم داغ کرد یا شارژ آن پایین آمد، شارژ سایر دستگاهها را متوقف میکند تا از عملکرد خود مودم اطمینان حاصل نماید.
روشن کردن مودم 3G
دکمه را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش روشن شود؛ روشن شدن چراغ نشانگر مودم به منزلۀ روشن شدن مودم است.
میتوانید برای روشن یا خاموش کردن گزینۀ راهاندازی سریع مودم، وارد صفحۀ مدیریت وب مودم شوید. این قابلیت، زمان راهاندازی مودم را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
توجه:
دکمه را فشار داده و نگه دارید تا مودم خاموش شود.
اگر مودم با مشکل رو به رو شود یا به درستی خاموش نگردد، دکمۀ را حداقل برای 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا مودم به اجبار خاموش گردد.
تأیید شماره شناسایی شخصی یا PIN
اگر پارامترهای شبکۀ مودم به درستی تنظیم شده باشد اما پس از روشن کردن آن به اینترنت دسترسی نداشته باشید، احتمالاً به علت فعال شدن تنظیمات «PIN تأیید» است. به صفحۀ مدیریت وب وارد شوید و به هنگام درخواست، شماره PIN دستگاه خود را وارد کنید. به منظور جلوگیری از وارد کردن مکرر PIN به هنگام روشن کردن مودم، تأیید PIN را از صفحۀ مدیریت وب غیرفعال کنید.
شناسههای PUK و PIN به همراه سیم کارت ارائه میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره گیری 700 از خط ایرانسل یا 09377000000 از سایر خطوط، با مرکز تماس ایرانسل ارتباط برقرار کنید.
اتصال به اینترنت
با استفاده از شبکه نسل دوم و سوم 2G و 3G
تنظیمات مدیریت مودم، مطابق الزامات ایرانسل از پیش انجام شده است.
اگر انتقال داده انجام شود، مودم 3G به طور خودکار به اینترنت متصل میشود. اگر دیتا برای مدت زمان کوتاهی منتقل نشود، مودم 3G به طور خودکار از شبکه خارج میشود.
توجه:
میتوانید هنگام رومینگ با ورود به صفحۀ مدیریت وب، شماره گیری خودکار را فعال یا غیرفعال کنید. اگر این قابلیت خاموش باشد، زمانی که مودم وارد شبکه رومینگ شود، از اتصال اینترنتی که قبلاً برقرار بوده است به طور خودکار خارج میشود. در این صورت، شما باید اتصال به شبکه را مجدداً و به صورت دستی برقرار نمایید.
با استفاده از اترنت (WAN)
1. با استفاده از کابل شبکه که همراه بستهبندی مودم شماست، مودم را به روتر متصل نمایید.
2. از روشن شدن چراغ و سبز ماندن آن و همچنین خاموش شدن چراغ اطمینان حاصل نمایید.
3. وارد صفحۀ مدیریت وب مودم شوید و تنظیمات اتصال اترنت را انجام بدهید.
پروتوکل اینترنتی پویا: نیاز به انجام تنظیمات ندارد.
PPPoE: نام کاربری و رمزعبور را جهت اتصال dial-up وارد نمایید.
پروتوکل اینترنتی ایستا: این گزینه را با توجه به نوع اتصال انتخاب نموده، آدرس درگاه آی پی پیش فرض، آدرس سرور DNS و غیره را نیز تنظیم کنید.
توجه:
برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ نام کاربری، رمزعبور، آدرس و سایر تنظیمات DNS سرور با شماره گیری 700 از خط ایرانسل یا 09377000000 از سایر خطوط، با مرکز تماس ایرانسل ارتباط برقرار کنید.
ورود به صفحه مدیریت وب
1. دقت کنید که اتصال بین مودم و دستگاه یا کامپیوتر به طور عادی برقرار باشد.
2. مرورگر را باز کرده و آدرس http://192.168.1.1 را در قسمت آدرس وارد نمایید.
توجه:
چنانچه آدرس آی پی با دیگر آدرسهای آی پی در شبکه مغایر باشد، آدرس آی پی مربوط به مودم به صورت خودکار تغییر میکند. اگر قادر به وارد شدن نیستید، لطفاً مجدداً آدرس http://192.168.1.1 را وارد کنید در غیر این صورت با نمایندگی فروش مجاز تماس بگیرید.
3. برای ورود به صفحه مدیریت وب، نام کاربری و رمزعبور را وارد نمایید.
توجه:
نام کاربری پيشفرض admin است.
رمز عبور پيشفرض admin است.
حالت ذخیره باتری
چنانچه مودم برای مدت زمانی غیر فعال باشد وارد حالت آماده به کار میشود که در این حالت چراغ نشانگر برق به آهستگی چشمک میزند و سایر نشانگرها خاموش میشود. فشردن دکمۀ برق باعث پرنور شدن چراغ نشانگر میشود.
زمانی که انرژی مودم تنها از طریق باتری تأمین میشود، میتوانید قابلیت خاموش کردن خودکار مودم را فعال یا غیرفعال نمایید. چنانچه این قابلیت فعال باشد و برای مدت زمانی هیچ گونه دستگاهی به مودم متصل نباشد، مودم به صورت خودکار خاموش میشود. برای روشن کردن مجدد مودم، میتوانید دکمۀ برق را فشار دهید.
اتصال دستگاه دارای سیستم عامل اندروید به مودم با استفاده از بار کد 2 بعدی
HUAWEI Mobile WiFi .1 را در Google Play یا فروشگاه برنامه کاربردی هواوی جستجو کرده و برنامه مورد نظر را روی دستگاه (اندروید) خود دانلود کنید.
2. برچسب بارکد (2D Barcode) روی مودم را با استفاده از برنامه کاربردی HUAWEI Mobile Wifi اسکن کنید.
سپس دستگاه اندروید شما به مودم متصل خواهد شد.
بازگرداندن تنظیمات کارخانه
در صورت فراموش کردن نام کاربری، رمز عبور یا شناسه SSID که خود مشخص کردهاید، میتوانید تنظيمات صفحه مدیریت وب را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
برای این کار تنها لازم است دکمه RESET را فشار داده و نگه دارید تا مودم مجدداً راهاندازی شود.
مثال 1: اتصال به کامپیوتر (مثلاً با سیستم عامل ویندوز 7) از طریق مودم
1. مطمئن شوید نشانگر به رنگ سبز است.
2. در منوی Start گزینه Control Panel را انتخاب کنید. در قسمت Network and Internet گزینه Netwrok and Sharing Center و سپس گزینه Connect to a network را انتخاب نمایید.
توجه:
برای برقراری اتصال مودم لازم است کامپیوتر شما مجهز به آداپتور شبکه بیسیم باشد. در صورتی که علامت اتصال به شبکه بیسیم در کامپیوتر شما نمایش داده شود، استفاده از آداپتور شبکه بیسیم امکان پذیر خواهد بود. در غیر این صورت مطمئن شوید که کارت شبکه بیسیم درست کار میکند.
3. اتصال شبکه بیسیم مربوط به شناسه SSID مودم را انتخاب نموده و روی Connect کلیک نمایید.
توجه:
مثال 2: اتصال به کنسول بازی (مانند پلی استیشن همراه) از طریق مودم
1. در PSP، ابتدا WLAN را روشن نمایید.
2. در قسمت Settings، گزینه Network Settings را انتخاب نمایید.
3. سپس Infrastructure Mode را انتخاب کنید.
4. پس از آن New Connection را انتخاب کرده و نام مورد نظر جهت اتصال را وارد کنید.
5. برای جستجوی شبکههای بیسیم Scan را انتخاب نمایید. فهرستی از نقاط دسترسی در صفحه نمایش نشان داده خواهد شد.
6. نقطه دسترسی مربوط به شناسه SSID را انتخاب نمایید و دکمه پلی ► روی PSP را فشار دهید. شناسه SSID را تأیید کنید و رمز عبور صحیح شبکه بیسیم را وارد نمایید.
7. برای رفتن به مرحله بعد، دکمه ► را فشار دهید و سپس جهت ذخیره تنظیمات، دکمه X را فشار دهید.
8. برای بررسی وضعیت اتصال به شبکه، Test Connection را انتخاب نمایید.
9. اکنون میتوانید مرورگر را باز کرده و به شبکه دسترسی داشته باشید.
مثال 3: اتصال به تبلت (مانند آی پد) از طریق مودم
1. برای روشن کردن WLAN در قسمت Settings گزینه WLAN را انتخاب نمایید.
2. تبلت به صورت خودکار اتصالهای بیسیم را جستجو کرده و فهرستی از نقاط دسترسی را نمایش میدهد.
3. نقطه دسترسی مربوط به شناسه SSID مودم را انتخاب کنید.
4. در صورت نیاز، رمز عبور صحیح شبکه بیسیم را وارد کرده و Join را انتخاب کنید. (آیکون قفل نشان میدهد که جهت اتصال به این شبکه بیسیم، رمز عبور لازم است).
توجه:
دستگاههای وایفای از جمله آیفون، آیپاد، پلی استیشن 3 و اندیاسآی همگی میتوانند از طریق مودم به اینترنت متصل شوند. برای اطلاعات بیشتر، به دفترچه راهنمای کاربر مربوط به دستگاه مودم مراجعه نمایید.
توصیههای لازم
زمانی که مودم برای مدتی طولانی مورد استفاده باشد گرم شده و ممکن است بیش از حد داغ شود. در این صورت، مودم به صورت خودکار اتصال شبکه را میبندد و جهت جلوگیری از آسیب به دستگاه خاموش میشود. در صورت وقوع این اتفاق، مودم را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را روشن کرده و مثل همیشه استفاده نمایید.
اگر مودم مثل حالات عادی کار نمیکند، اقدامات زیر را انجام دهید:
از راهنمای آنلاین در صفحه مدیریت وب کمک بگیرید.
مودم را مجدداً راهاندازی (Restart) نمایید.
تنظیمات مودم را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
با مرکز تماس ایرانسل با شماره گیری 700 از خط ایرانسل یا 09377000000 از سایر خطوط، ارتباط برقرار کنید.
موفق باشید.
این بار در خدمت شما هستیم با آموزش تنظیمات مودمهای 3G, 4G
این سری از مودمها از شبکه پرسرعت 3G پشتیبانی میکنند و نیاز به سیم کارت نسل سوم یا چهارم جهت استفاده از آنها دارند، که میتوانید سیم کارت آن را از عوامل فروش ایرانسل تهیه نمایید.
قابلیتها:
- قابلیت اتصال به شبکه 3G و EDG ,GPRS
- پنل ارسال و دریافت SMS
- قابلیت اتصال از طریق Wi-Fi
- قابلت استفاده به عنوان شارژ موبایل (Power Bank)
- قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB
- قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل RJ45
- پنل مدیریت مصرف دیتا
توجه: توضیحات مربوط به عملکرد این مودم و تصاویر مربوط به آن در این دفترچه صرفاً جهت اطلاع شما میباشد. محصول خریداری شده توسط شما ممکن است متفاوت باشد.
روش استفاده
دستگاههای وای فای (از قبیل گوشیهای هوشمند، تبلتها و کنسولهای مخصوص بازی) یا به طور کلی کامپیوترها میتوانند از طریق مودم به اینترنت متصل شوند. اتصال به اینترنت بستگی به سیستم عامل دستگاه مودم 3G یا کامپیوتر دارد. برای برقراری ارتباط بر اساس دستور العملهای خاص دستگاه خودتان عمل کنید.
برای اتصال به اینترنت از طریق درگاه یو اس بی، فایلهای نصب را مطابق دستور العملها اجرا کنید.
روش 1: اتصال به اینترنت با استفاده از شبکه 2G یا 3G
با استفاده از شبکه نسل دوم یا سوم یا چهارم که توسط ایرانسل ارائه می شود، به اینترنت مودم اتصال مییابد.
الف) اتصال از طریق مودم 3G یا یو اس بی (تصویر سمت راست)
ب) اتصال از طریق درگاه اترنت یا LAN (تصویر سمت چپ)
روش 2: اتصال به اینترنت طریق درگاه اترنت (WAN)
درگاه شبکۀ مودم 3G را با استفاده از کابل شبکه، به درگاه اترنت متصل نمایید. شما میتوانید با استفاده از اترنت (از قبیل مودم ADSL خانگی، DHCP در هتلها یا شبکه باند پهن با مسیر IP ایستا در دانشگاهها) به اینترنت متصل شوید.
شکل ظاهری
دکمه خاموش و روشن
نشانگر برق
چراغ آهسته چشمک میزند: مودم ۳G در حالت آماده به کار است.
نشانگر پیامها
سبز: پیام جدید.
چراغ با نور سبز چشمک میزند: صندوق دریافت پُر است.
نشانگر باتری
سبز: شارژ کافی
نارنجی: شارژ متوسط
قرمز: شارژ پایین
چراغ با نور سبز آهسته چشمک میزند: در حال شارژ (شارژ کامل)
چراغ با نور نارنجی آهسته چشمک میزند: در حال شارژ (شارژ متوسط)
چراغ با نور قرمز آهسته چشمک میزند: در حال شارژ (شارژ پایین)
چراغ با نور قرمز سریع چشمک میزند: میزان شارژ باتری بسیار پایین است. فوراً شارژ کنید.
توجه:
چراغ آهسته چشمک میزند: یک بار در هر ثانیه
چراغ سریع چشمک میزند: دو بار در هر ثانیه
نشانگر مودم 3G
سبز: مودم 3G روشن است.
نشانگر سیگنال
سبز: سیگنال قوی
نارنجی: سیگنال ضعیف
قرمز: بدون سیگنال
نشانگر اترنت
چراغ با نور سبز چشمک می زند: نشان میدهد که اترنت در حالت LANLAN یا WAN کار می کند.
سبز: ارتباط اترنت برقرار شده است.
درگاه شارژ
درگاه میکرو یو اس بی
درگاه اترنت
به روتر متصل شوید.
به کامپیوتر متصل شوید.
شناسۀ SSID و رمز عبور شبکه بیسیم
هنگامی که دستگاه وای فای با دستگاه مودم 3G ارتباط برقرار میکند، ممکن است نیاز به ثبت شناسۀ SSID پیش فرض و ارائه رمز عبور شبکه بیسیم داشته باشد.
شناسۀ SSID پیش فرض شبکۀ بیسیم و رمز عبور مربوط به آن بر روی برچسب پشت مودم 3G است.
توصیه میشود که پس از اولین ورود به صفحۀ مدیریت و رمز عبور شبکه بیسیم را تغییر دهید.
نصب
سیم کارت را مطابق تصویر جاگذاری کنید.
توجه:
سیم کارت را حین استفاده از جایگاه خود خارج نکنید. انجام این کار باعث ایجاد اختلال در عملکرد مودم 3G و از بین رفتن دادههای ذخیره شده در سیم کارت میشود.
شارژ باتری
مودم دارای باتری داخلی است که امکان جدا کردن آن وجود ندارد. لطفاً باتری را خارج نکنید، در غیر این صورت مودم شما احتمالاً آسیب میبیند. برای تعویض باتری، به مرکز خدمات مجاز مراجعه نمایید.
اگر از باتری مودم 3G برای مدت زمانی طولانی استفاده نکنید یا درصورتی که باتری به طور کامل خالی شود، مودم احتمالاً پس از اتصال به شارژر فوراً روشن نمیشود. لطفاً اجازه دهید باتری برای مدتی به شارژر متصل باشد و سپس مودم را روشن نمایید.
توجه:
فقط از شارژرهایی استفاده نمایید که با مودم 3G سازگار بوده و توسط شرکت سازندۀ مربوط تولید شده باشد. استفاده از شارژری که تولید سازندۀ متفرقه بوده یا با دستگاه سازگار نباشد
ممکن است باعث بروز خرابی، عیب فنی و یا حتی آتش سوزی مودم شود. چنین استفادهای از دستگاه منجر به ابطال تمامی گارانتیهای موجود برای مودم، اعم از صریح و ضمنی خواهد شد.
شارژر جزو لوازم جانبی اختیاری است و اگر داخل بستهبندی نبود، میتوانید جهت خریداری شارژر سازگار با مودم، با نمایندگی فروش مجاز تماس بگیرید.
روش 2: شارژ مودم با اتصال به کامپیوتر
با استفاده از کابل رابط دیتا که همراه بستهبندی مودم شماست، آن را به کامپیوتر متصل نمایید.
تغذیه برق سایر دستگاهها
مودم 3G میتواند برای سایر دستگاهها (مانند تلفن، تبلیت، سیستمهای پخش موسیقی، هدفون بلوتوث) نقش تأمین کنندۀ برق قابل حمل را ایفاء کند.
(توان سنجش شده: 5 وات، 1 آمپر). شما میتوانید این دستگاهها را تنها با استفاده از کابل یو اس بی، متصل نمایید. میتوان مودم را به پریز متصل نمود و در حالت خاموش و روشن برای شارژ از آن استفاده کرد.
برخی دستگاهها فقط زمانی که مودم 3G روشن باشد شارژ میشوند، اما در برخی دیگر، ابتدا باید مودم خاموش شود.
توجه:
مودم 3G هنگامی که خودش در حال شارژ است نمیتواند همزمان سایر دستگاهها را شارژ نماید.
اگر مودم داغ کرد یا شارژ آن پایین آمد، شارژ سایر دستگاهها را متوقف میکند تا از عملکرد خود مودم اطمینان حاصل نماید.
روشن کردن مودم 3G
دکمه را فشار داده و نگه دارید تا صفحه نمایش روشن شود؛ روشن شدن چراغ نشانگر مودم به منزلۀ روشن شدن مودم است.
میتوانید برای روشن یا خاموش کردن گزینۀ راهاندازی سریع مودم، وارد صفحۀ مدیریت وب مودم شوید. این قابلیت، زمان راهاندازی مودم را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
توجه:
دکمه را فشار داده و نگه دارید تا مودم خاموش شود.
اگر مودم با مشکل رو به رو شود یا به درستی خاموش نگردد، دکمۀ را حداقل برای 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید تا مودم به اجبار خاموش گردد.
تأیید شماره شناسایی شخصی یا PIN
اگر پارامترهای شبکۀ مودم به درستی تنظیم شده باشد اما پس از روشن کردن آن به اینترنت دسترسی نداشته باشید، احتمالاً به علت فعال شدن تنظیمات «PIN تأیید» است. به صفحۀ مدیریت وب وارد شوید و به هنگام درخواست، شماره PIN دستگاه خود را وارد کنید. به منظور جلوگیری از وارد کردن مکرر PIN به هنگام روشن کردن مودم، تأیید PIN را از صفحۀ مدیریت وب غیرفعال کنید.
شناسههای PUK و PIN به همراه سیم کارت ارائه میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره گیری 700 از خط ایرانسل یا 09377000000 از سایر خطوط، با مرکز تماس ایرانسل ارتباط برقرار کنید.
اتصال به اینترنت
با استفاده از شبکه نسل دوم و سوم 2G و 3G
تنظیمات مدیریت مودم، مطابق الزامات ایرانسل از پیش انجام شده است.
اگر انتقال داده انجام شود، مودم 3G به طور خودکار به اینترنت متصل میشود. اگر دیتا برای مدت زمان کوتاهی منتقل نشود، مودم 3G به طور خودکار از شبکه خارج میشود.
توجه:
میتوانید هنگام رومینگ با ورود به صفحۀ مدیریت وب، شماره گیری خودکار را فعال یا غیرفعال کنید. اگر این قابلیت خاموش باشد، زمانی که مودم وارد شبکه رومینگ شود، از اتصال اینترنتی که قبلاً برقرار بوده است به طور خودکار خارج میشود. در این صورت، شما باید اتصال به شبکه را مجدداً و به صورت دستی برقرار نمایید.
با استفاده از اترنت (WAN)
1. با استفاده از کابل شبکه که همراه بستهبندی مودم شماست، مودم را به روتر متصل نمایید.
2. از روشن شدن چراغ و سبز ماندن آن و همچنین خاموش شدن چراغ اطمینان حاصل نمایید.
3. وارد صفحۀ مدیریت وب مودم شوید و تنظیمات اتصال اترنت را انجام بدهید.
پروتوکل اینترنتی پویا: نیاز به انجام تنظیمات ندارد.
PPPoE: نام کاربری و رمزعبور را جهت اتصال dial-up وارد نمایید.
پروتوکل اینترنتی ایستا: این گزینه را با توجه به نوع اتصال انتخاب نموده، آدرس درگاه آی پی پیش فرض، آدرس سرور DNS و غیره را نیز تنظیم کنید.
توجه:
برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ نام کاربری، رمزعبور، آدرس و سایر تنظیمات DNS سرور با شماره گیری 700 از خط ایرانسل یا 09377000000 از سایر خطوط، با مرکز تماس ایرانسل ارتباط برقرار کنید.
ورود به صفحه مدیریت وب
1. دقت کنید که اتصال بین مودم و دستگاه یا کامپیوتر به طور عادی برقرار باشد.
2. مرورگر را باز کرده و آدرس http://192.168.1.1 را در قسمت آدرس وارد نمایید.
توجه:
چنانچه آدرس آی پی با دیگر آدرسهای آی پی در شبکه مغایر باشد، آدرس آی پی مربوط به مودم به صورت خودکار تغییر میکند. اگر قادر به وارد شدن نیستید، لطفاً مجدداً آدرس http://192.168.1.1 را وارد کنید در غیر این صورت با نمایندگی فروش مجاز تماس بگیرید.
3. برای ورود به صفحه مدیریت وب، نام کاربری و رمزعبور را وارد نمایید.
توجه:
نام کاربری پيشفرض admin است.
رمز عبور پيشفرض admin است.
حالت ذخیره باتری
چنانچه مودم برای مدت زمانی غیر فعال باشد وارد حالت آماده به کار میشود که در این حالت چراغ نشانگر برق به آهستگی چشمک میزند و سایر نشانگرها خاموش میشود. فشردن دکمۀ برق باعث پرنور شدن چراغ نشانگر میشود.
زمانی که انرژی مودم تنها از طریق باتری تأمین میشود، میتوانید قابلیت خاموش کردن خودکار مودم را فعال یا غیرفعال نمایید. چنانچه این قابلیت فعال باشد و برای مدت زمانی هیچ گونه دستگاهی به مودم متصل نباشد، مودم به صورت خودکار خاموش میشود. برای روشن کردن مجدد مودم، میتوانید دکمۀ برق را فشار دهید.
اتصال دستگاه دارای سیستم عامل اندروید به مودم با استفاده از بار کد 2 بعدی
HUAWEI Mobile WiFi .1 را در Google Play یا فروشگاه برنامه کاربردی هواوی جستجو کرده و برنامه مورد نظر را روی دستگاه (اندروید) خود دانلود کنید.
2. برچسب بارکد (2D Barcode) روی مودم را با استفاده از برنامه کاربردی HUAWEI Mobile Wifi اسکن کنید.
سپس دستگاه اندروید شما به مودم متصل خواهد شد.
بازگرداندن تنظیمات کارخانه
در صورت فراموش کردن نام کاربری، رمز عبور یا شناسه SSID که خود مشخص کردهاید، میتوانید تنظيمات صفحه مدیریت وب را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
برای این کار تنها لازم است دکمه RESET را فشار داده و نگه دارید تا مودم مجدداً راهاندازی شود.
1. مطمئن شوید نشانگر به رنگ سبز است.
2. در منوی Start گزینه Control Panel را انتخاب کنید. در قسمت Network and Internet گزینه Netwrok and Sharing Center و سپس گزینه Connect to a network را انتخاب نمایید.
توجه:
برای برقراری اتصال مودم لازم است کامپیوتر شما مجهز به آداپتور شبکه بیسیم باشد. در صورتی که علامت اتصال به شبکه بیسیم در کامپیوتر شما نمایش داده شود، استفاده از آداپتور شبکه بیسیم امکان پذیر خواهد بود. در غیر این صورت مطمئن شوید که کارت شبکه بیسیم درست کار میکند.
3. اتصال شبکه بیسیم مربوط به شناسه SSID مودم را انتخاب نموده و روی Connect کلیک نمایید.
توجه:
- در صورتی که اتصال به شبکه بیسیم دارای ساختار امنیتی است، رمز عبور ورود به شبکه را وارد کنید.
- شناسه SSID و رمز عبور شبکه پشت مودم برچسب زده شده است.
مثال 2: اتصال به کنسول بازی (مانند پلی استیشن همراه) از طریق مودم
1. در PSP، ابتدا WLAN را روشن نمایید.
2. در قسمت Settings، گزینه Network Settings را انتخاب نمایید.
3. سپس Infrastructure Mode را انتخاب کنید.
4. پس از آن New Connection را انتخاب کرده و نام مورد نظر جهت اتصال را وارد کنید.
5. برای جستجوی شبکههای بیسیم Scan را انتخاب نمایید. فهرستی از نقاط دسترسی در صفحه نمایش نشان داده خواهد شد.
6. نقطه دسترسی مربوط به شناسه SSID را انتخاب نمایید و دکمه پلی ► روی PSP را فشار دهید. شناسه SSID را تأیید کنید و رمز عبور صحیح شبکه بیسیم را وارد نمایید.
7. برای رفتن به مرحله بعد، دکمه ► را فشار دهید و سپس جهت ذخیره تنظیمات، دکمه X را فشار دهید.
8. برای بررسی وضعیت اتصال به شبکه، Test Connection را انتخاب نمایید.
9. اکنون میتوانید مرورگر را باز کرده و به شبکه دسترسی داشته باشید.
1. برای روشن کردن WLAN در قسمت Settings گزینه WLAN را انتخاب نمایید.
2. تبلت به صورت خودکار اتصالهای بیسیم را جستجو کرده و فهرستی از نقاط دسترسی را نمایش میدهد.
3. نقطه دسترسی مربوط به شناسه SSID مودم را انتخاب کنید.
4. در صورت نیاز، رمز عبور صحیح شبکه بیسیم را وارد کرده و Join را انتخاب کنید. (آیکون قفل نشان میدهد که جهت اتصال به این شبکه بیسیم، رمز عبور لازم است).
توجه:
دستگاههای وایفای از جمله آیفون، آیپاد، پلی استیشن 3 و اندیاسآی همگی میتوانند از طریق مودم به اینترنت متصل شوند. برای اطلاعات بیشتر، به دفترچه راهنمای کاربر مربوط به دستگاه مودم مراجعه نمایید.
توصیههای لازم
زمانی که مودم برای مدتی طولانی مورد استفاده باشد گرم شده و ممکن است بیش از حد داغ شود. در این صورت، مودم به صورت خودکار اتصال شبکه را میبندد و جهت جلوگیری از آسیب به دستگاه خاموش میشود. در صورت وقوع این اتفاق، مودم را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را روشن کرده و مثل همیشه استفاده نمایید.
اگر مودم مثل حالات عادی کار نمیکند، اقدامات زیر را انجام دهید:
از راهنمای آنلاین در صفحه مدیریت وب کمک بگیرید.
مودم را مجدداً راهاندازی (Restart) نمایید.
تنظیمات مودم را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
با مرکز تماس ایرانسل با شماره گیری 700 از خط ایرانسل یا 09377000000 از سایر خطوط، ارتباط برقرار کنید.
موفق باشید.
آخرین ویرایش: