خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

تاثیر چاپ بر برندسازی چیست؟

webdesigner

New member
تاریخ ثبت‌نام
2021-04-06
نوشته‌ها
9
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
hydkala.com
برندسازی فرآیندی گسترده با استفاده از آخرین ابزار و تجهیزات روز دنیا برای رسیدن به هدف شماست. یکی از این ابزارها که رسانه ای بسیار قدرتمند است، انواع چاپ است.
برای موفقیت در هر کاری، شناخت گذشته و روند تکاملی در آن زمینه می تواند به دست اندرکاران آن حوزه کمک کند.
attachment.php
انواع برند


جهت اطلاعات بیشتر، ابتدا مروری کوتاه بر انواع برند خواهیم داشت. سپس، تاثیر چاپ بر برندسازی را مورد بررسی قرار می دهیم.



  • برند شخصی Personal Brand
  • برند محصول Product Brand
  • برند خدمات Service Brand
  • برند خصوصی Private Brand
  • برند افراد مشهور Celebrity Brand
  • برند جهانی Global Brand
  • برند لوکس، تجملی Luxury Brand
  • برند کارفرما Employer Brand


تاثیر چاپ بر برند شخصی

یکی از بارزترین تأثیرات چاپ بر روی برندسازی زمانی است که صحبت از برندسازی شخصی می شود. در برندسازی شخصی، چاپ کتاب موثرترین اقدام ممکن است.
حتما برای شما هم پیش آمده است که با خواندن کتابی با نویسنده آن کتاب آشنا شده اید و اگر از محتوای کتاب راضی هستید و آن را مفید می دانید، در مورد کتاب و همچنین آن نویسنده با آن ها صحبت کنید.
اطراف شما آنها را پیشنهاد کرده اند. همین اتفاق ساده که در نتیجه چاپ کتاب رخ می دهد می تواند تیراژ چاپ کتاب را افزایش دهد که منجر به برندسازی شخصی می شود.
از فواید استفاده از چاپ در پرسونال برندینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:


افزایش اعتبار شخصی نزد مشتریان و سهولت در اعتماد کردن آن ها که منجر به افزایش درآمد شما خواهد شد.



  • در سطح وسیعی از مخاطبان هدف مطرح می شوید.
  • می توانید در میان رقبای خود در حوزه کاری حضور پیدا کنید.
  • مخاطبین هدفمند را جذب می کنید (مخاطبینی که مشتاق به تخصص فرد هستند).
  • مخاطبین مهم برای فرد موردنظر فیلتر می شوند.
  • با استفاده از برند شخصی می توانید در بازار منحصر به فرد باشید.
  • سرعت رسیدن به اهداف‌تان افزایش پیدا می کند.
  • پرسونال برندینگ به وسیله چاپ به روشی صحیح و مفید برای مخاطبان انجام می شود

تاثیر چاپ بر برندینگ محصول

یکی از مهم ترین انواع برندسازی، برندسازی محصول است که به شرح زیر تعریف می شود:
بهترین درک ایده در محصول (که باعث افزایش قابلیت های محصول شده است) با برندسازی محصول حاصل می شود.
مواردی که می توان از آنها برای چاپ برای برندسازی محصول استفاده کرد:

چاپ جعبه بسته بندی
اولین چیزی که مشتری پس از دریافت محصول خریداری شده مشاهده می کند، بسته بندی آن است. چاپ روی کارتن یا جعبه بسته بندی محصولات در برندسازی محصول تاثیر بسزایی را ایفا می کند.

برای سفارش چاپ جعبه با ایده های خلاقانه کلیک کنید


چاپ هدایای تبلیغاتی:


یکی از مواردی که مدیران و مسئولان فروش هر سازمانی بر آن تاکید دارند، اهمیت تبلیغات به ویژه در مناسبات خاص است. در این خصوص، چاپ هدایای تبلیغاتی در ایجاد حس خوب و رضایتمندی مشتریان تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

چاپ ست اداری:


استفاده از چاپ ست اداری اختصاصی رسمیت و ارزش برند محصول را بالاتر برده و به افزایش اطمینان و اعتماد مشتریان کمک می کند

چاپ کاتالوگ
چاپ کاتالوگ یکی از مهمترین و شاید اصلی ترین شیوه ترویج و توزیع کاتالوگ ها پس از مرحله طراحی است که به دو شیوه چاپ افست یا چاپ دیجیتال انجام می شود. در کنار چاپ کاتالوگ؛ توزیع کاتالوگ ها از طریق شبکه های اجتماعی و به واسطه فایل های دیجیتال در رده های بعدی ترویج کاتالوگ در شبکه توزیع هستند.


تاثیر چاپ بر برند خدمات

این نوع برند مانند یک برند محصول است که این بار به جای ارائه محصول، خدمات مشتری نشان داده می شود و عملیات برندسازی برای آن خدمت انجام می شود.
این نوع برند به دلیل ناملموس بودن کمی دشوارتر از برند محصول است.
در برندسازی خدمات، چاپ می تواند به بازاریابان و فروشندگان کمک کند تا خدمات یا خدماتی را پیشنهاد دهند. به این ترتیب می توانید از انواع چاپ در قالب های مختلف (چاپ کتاب، چاپ بنر، چاپ کارت پستال، چاپ لیبل و ...) استفاده کنید.

تاثیر چاپ بر برند خصوصی

برند خصوصی که به عنوان برند فروشگاهی نیز شناخته می شود، محصولی است که به نام یک خرده فروش خاص تولید می شود و با محصولات نام تجاری رقابت می کند. چنین محصولاتی قیمت کمتری نسبت به محصولات با نام تجاری دارند.


چاپ همچنین تأثیر زیادی بر برندسازی خصوصی خواهد داشت، و حتی اگر این نام تجاری کوچکتر از مارک های دیگر است (تا جایی که گاهی اوقات به یک محله محدود می شود)، همچنان باید از چاپ استفاده کنید.

تاثیر چاپ بر برند افراد مشهور

در هر دوره ای از تاریخ افرادی هستند که از شهرت و محبوبیت خاصی در جامعه برخوردارند. برخلاف تصور رایج در مورد شهرت افراد مشهور، این امر یک شبه و بدون زحمت اتفاق نمی افتد. یعنی از این نظر باید مراحلی را که با عنوان برند سلبریتی به آن اختصاص داده شده است طی کنیم.


آیا چاپ می تواند در این نوع برندسازی نقش داشته باشد یا خیر؟

در این صورت به دلیل تنوع زمینه های فعالیت سلبریتی ها نمی توان تاثیر تاثیرگذاری بر برند این افراد را به طور کلی بررسی کرد.
به عنوان مثال، رسانه اصلی برای برندسازی بازیگر، فیلم و تلویزیون است و چاپ تاثیر کمی بر برند شما خواهد داشت. اما در مورد خواننده ها اغلب شاهد بنرهای تبلیغاتی برای کنسرت هایشان هستیم که نیاز به استفاده از فرم ها دارد.

تاثر چاپ بر برند جهانی

یکی از حساس ترین انواع برندسازی در برندهای جهانی است. علائم جهانی را می توان به صورت زیر تعریف کرد:
برندهای جهانی در اکثر نقاط دنیا برندهای شناخته شده ای هستند.
اگر می خواهید یک برند جهانی بسازید، لطفا به نکات زیر توجه کنید:

  • تحقیقات و مطالعات تحلیلی خود را در سطح کلان انجام دهید.
  • جذابیت نسبی هر بازار برای برند خود را شناسایی کنید.
  • در هر کشوری که برند شما در آن فعالیت می کند، با رتبه بندی و شاخص های برند آشنا شوید.
  • نام، نمادها، رنگ‌ها، برچسب‌ها و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

تاثیر چاپ بر برند لوکس

فرآیند ایجاد یک برند لوکس را لوکس برندینگ می نامند. در این نوع برندسازی نیز مانند سایر انواع برندسازی از ابزارها و روش های مختلفی برای رسیدن به هدف (دستیابی به برند لوکس) استفاده می شود. چاپ روی برندهای لوکس نیز یکی از ابزارهای کمکی است.


از آنجایی که این نوع برندینگ تمایل زیادی به ارائه تصویر دارد، می توان از چاپ به طور موثر در برندسازی لوکس استفاده کرد.







جمع بندی

آنچه در این مقاله خواندید نگاهی کوتاه به انواع مهم برندینگ و تاثیر چاپ بر برندهای مختلف بود. برای درک بهتر تاثیر چاپ بر برندسازی، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که «چاپ» جزء لاینفک زندگی همه جوامع است و گسترش اینترنت و فضای مجازی نه تنها دلیل مهمی برای حذف این رسانه نیست، بلکه اهمیت آن نیز از بین رفته است.
لازم به ذکر است که در دنیای امروز که هر یک از ما ساعات زیادی از روز را در انبوه اطلاعات دنیای چاپ می گذرانیم، چاپ همچنان جایگاه خود را در انواع برندسازی حفظ کرده و نمی توان آن را با اینترنت جایگزین کرد.


منبع : شبکه چاپ
 

پیوست‌ها

  • brandsazi-2.jpg
    brandsazi-2.jpg
    37.8 کیلوبایت · بازدیدها: 1
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا