خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

تاثیر نام دامنه بر روی سئوی سایت

arka

New member
تاریخ ثبت‌نام
2019-06-19
نوشته‌ها
3
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
arvinkaren.com
زمانی که یک وبسایت جدید طراحی شد و می خواهد شروع به کار کند، یکی از اولین و مهمترین تصمیماتی که باید گرفته شود انتخاب نام دامنه سایت است. این انتخاب می تواند بر روی موفقیت وبسایت تاثیر مستقیم داشته باشد که این تاثیر، بیشتر بر روی بهینه سازی برای موتورهای جستجو Search Engine Optimization (سئو) و بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) است. در ادامه توضیح خواهیم داد که نام دامنه چگونه بر روی سئو و بازاریابی شبکه های اجتماعی اثر خواهد گذاشت و عوامل انتخاب یک نام دامنه درست را بیان می کنیم.


آیا باید یک دامنه با کلمه کلیدی را انتخاب کنم؟
سالهاست افرادی که در حوزه سئو و بازاریابی موتورهای جستجو فعالیت می کنند، به کارفرمایان و صاحبان وبسایت ها پیشنهاد می کنند که از نام های دامنه که شامل کلمات کلیدی کسب و کارشان است استفاده کنند. حتی برخی از این بازاریابان، این دامنه ها را به آنان می فروشند. این کار باعث می شود تا سایت ها رتبه بهتری در گوگل و یاهو و دیگر موتورهای جستجو بدست بیاورند. این استراتژی را بررسی خواهیم کرد که آیا تاثیر دارد یا خیر.

بسیاری از استراتژیست های سئو نام های دامنه ای را خریداری و ثبت می کنند که دقیقا با کلمه کلیدی کسب و کار آنها مطابقت دارد و دقیقا این کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد که به این نام های دامنه (Exact match Domains) می گویند. EMDها دو مزیت را ارائه می داد:
1-حضور کلمه کلیدی در عبارت نام دامنه، خود یکی از فاکتورهای رتبه بندی محسوب می شد.
2- بکار بردن کلمه کلیدی در نام دامنه باعث تشویق سایر صاحبان وبسایت ها به پیوستن به وبسایت مورد نظر و مشارکت با آنها شد. اگرچه در بروز رسانی های جدید گوگل و به خصوص در بروز رسانی EMD ، EMDها مانند گذشته برای سئو مفید نمی باشند.

از سال 2010 به بعد بسیاری از سئو کاران متوجه این قضیه شدند که یکی بودن نام دامنه با کلمه کلیدی اصلی سایت برای سایت مانند گذشته مزایای خیلی زیادی به همراه نخواهد داشت. البته این به این معنی نیست که باید از به کار بردن کلمات کلیدی در دامنه اجتناب کرد بلکه این به این معنی است که کلمه کلیدی هنگام انتخاب نام دامنه نباید به عنوان فاکتور اصلی برای سئو سایت باشد.

چه چیزی از کلمه کلیدی در نام دامنه مهم تر است؟
دامنه ای که کلمه کلیدی در آن بکار رفته باشد و تا حد ممکن با کلمه کلیدی مناسبت داشته باشد دارای چند مزیت خوب است اما یک فاکتور مهم تر که باید به آن توجه کرد، نام تجاری دامنه است.
برند شما مهم است و نام دامنه پایه و زیر ساخت برندی است که شما آنلاین آن را خواهید ساخت. نام دامنه مشخص می کند تا کاربران چگونه شما را بیابند، به خاطر بسپارند، به اشتراک بگذارند و شما را از دیگران تشخیص دهند. در رسانه اجتماعی و موتورهای جستجو، این نام دامنه است که مشخص می کند که لینک، آنها را به کدام وبسایت سوق خواهد داد و بر اساس آنها تصمیم خواهند گرفت. بسیاری از افرادی که در حوزه سئو فعالیت می کنند تصور می کنند که سئو فقط کلمه کلیدی و لینک سازی می باشد؛ اما واقعیت اینست که گوگل به برندها علاقه دارد. تمامی کارهایی که در سئو جهت بالا بردن بازدید سایت انجام می شود، در واقع به منظور گسترش نام تجاری صورت می پذیرد. داشتن یک برند قدرتمند آنلاین از یک نام دامنه خوب نشأت می گیرد.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا