خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

اموزش طراحی سایت با وردپرس

ap2co

New member
تاریخ ثبت‌نام
2019-10-05
نوشته‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
0
در مقاله آموزش طراحی سایت با وردپرس، از مفاهیم ابتدایی مثل سایت، هاست، دامنه، تهیه هاست و دامنه، انتخاب سیستم مدیریت محتوای وردپرس و مقایسه آن با دیگر سیستم ها، آموزش تصویری طراحی سایت با وردپرس پرداخته شده است. لطفا سوالات خود از طریق قسمت نظرات، مطرح کنید
[h=2][/h][h=2]اموزش طراحی سایت با وردپرس[/h]در این قسمت از اموزش طراحی سایت با وردپرس، ابتدا با مفاهی اولیه و ابتداییی طراحی سایت آشنا می شوید.
سایت چیست
وبگاه، تارگاه، تارنما، سایت یا وب‌سایت مجموعه‌ای از صفحات وب حاوی محتوای چندرسانه ای است که دارای یک دامنه یا زیردامنه اینترنتی مشترک‌ هستند و توسط حداقل یک سرویس دهنده منتشر می شوند.
[h=3]هاست چیست[/h]
هاست یا میزبانی وب یکی از سرویس های یک سرویس دهنده وب می باشد.
همانطور که اشاره شد سایت مجموعه ای از رسانه های متنی، تصویری، ویدئویی، و… می باشد. برای نمایش محتویات یک سایت در مرورگر بازدیدکننده، باید این فایل ها در کامپیوتری متصل به اینترنت و دارای ویژگی های خاص، قرار بگیرد. به این کامپیوتر سرویس دهنده می گویند.

یا فرض کنید درصدد تاسیس دفتر برای کسب و کار خود در شهرتان هستید. برای این کار نیاز به اجاره یک فضا هستید. برای قراردادن سایت تان در دنیای مجازی (اینترنت) هم شما نیاز به اجاره یک فضا دارید، که به آن فضای میزبانی (هاست) گویند.







آموزش طراحی سایت با وردپرس : انواع هاست

[h=3]هاست اشتراکی:[/h]در این نوع سرویس صاحب سرویس دهنده، سرویس دهنده را با استفاده از تنظیمات نرم افزاری به چندین قسمت تقسیم میکند . این تقسیم بندی بر اساس میزان قدرت سیستم و میزان پهنای باند انجام میشود. برای مثال اگر سرویس دهنده یک هارد 500 گیگ داشته باشد، و 100 مشتری، می تواند به هر مشتری، 5 گیگ فضا ارائه بدهد . البته تخصیص منابع سخت افزاری در هاست اشتراکی روش های مختلفی دارد.
[h=3]سرویس دهنده اختصاصی:[/h]سرویس دهنده مجازی(VPS):
هاست مخصوص وردپرس:
پیشنهاد: اگر تازه کار هستید، به علت هزینه پایین و عدم نیاز به دانش فنی، هاست اشتراکی را انتخاب کنید. درصورتیکه سرویس دهنده اختصاصی و مجازی، نیاز به هزینه بیشتر و دانش فنی دارد. البته استفاده از سرویس دهنده اختصاصی و مجازی، تاثیر مثبتی بر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو(SEO) دارد و معمولا امنیت بیشتری دارد. البته درمورد هاست مخصوص وردپرس هم اگر سایت درحال بزرگ شدن و یا افزایش تعداد کاربران میشود، حتما فکرکنید.


[h=2]آموزش طراحی سایت با وردپرس : عوامل مهم در انتخاب هاست اشتراکی[/h]
اگر شما قصد راه اندازی یک سایت تازه دارید و نمیخواهید بودجه زیادی روی هاست داشته باشید، میتوانید از هاست اشتراکی استفاده کنید. ولی باز موارد زیر را هنگام تهیه هاست اشتراکی درنظر داشته باشید.
الف- سیستم عامل
1- سیستم عامل ویندوز سرور
2- سیستم عامل لینوکس
ب- پنل کنترل
شما با این نرم افزاری می توانید هاست اشتراکی را مدیریت کنید. دو نرم افزار مهم پنل کنترل، Cpanel و Direct Admin می باشد. البته کار با Cpanel خیلی ساده تر از Direct Admin می باشد.
پیشنهاد: بهتر است برای شروع هاستی که روی سیستم عامل لینوکس، ودارای پنل کنترل Cpanel است، را انتخاب کنید.


[h=3]معیارهای انتخاب یک شرکت هاست[/h]
در این بخش از آموزش طراحی سایت با وردپرس، مطالبی مهم درمورد انتخاب هاست خواهیدخواند. برای تهیه هاست، با جستجو خرید هاست در گوگل، لیست بلندبالایی را خواهید دید؛ خب حالا کدام سایت را انتخاب کنید.
شماره ثبت:

  • نماد الکترونیک:
  • راه های ارتباطی:
  • افرادی که از خدمات شرکت ارائه دهنده فضای میزبانی استفاده کرده اند، چه نظری دارند:
  • گرچه مواردی که دربالا بیان شد مهم است، ولی به جرات باید گفت فقط داشتن شماره ثبت، نماد الکترونیک و راه های ارتباطی معتبر، نشان دهنده معتبربودن یک شرکت نیست و باید گفت کاربران معیاری مهمتر هستند.
    سوال اینجاست که از کجا کاربران را پیداکنیم:
    می توان از انجمن های فارسی که در ایران در رابطه با طراحی سایت، شرکت های ارائه دهنده فضای میزبانی و… هستند، استفاده کرد.
    برای مثال، در انجمنwebhostingtalk.ir می توانید در مورد خرید یک سرویس خاص از یک شرکت خاص سوال خودتون را مطرح کنید، و افرادی که تجربه آن سرویس را داشته اند، موارد مفیدی را دراختیارتان قرار می دهند.
[h=2]اموزش طراحی سایت با وردپرس : دامنه چیست[/h]همانطور که دفتر کار شما یک نام و آدرس دارد؛ سایت شما هم بایدآدرسی داشته باشد تا کاربران بتوانند با وارد کردن آدرس آن در مرورگرشان، وارد سایت شما شوند، به این نام(یا آدرس) نام دامنه گفته می شود.
دامنه های بین المللی مرسوم عبارتند از : org, net, com هستند که هر یک به ترتیب معرف سایتهای تجاری (Commercial) ، شبکه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می باشند.

دامنه ملی: مثلا سايت هائي كه متعلق به كشور ايران هستند با پسوند ir ثبت خواهند شد.

زیر دامنه چيست؟
نامي است که قبل از نام دامنه قرار مي گيرد و با نقطه از آن جدا مي شود. به عنوان مثال google.com يک دامنه است و mail.google.com يک زیردامنه است.

[h=2]انتخاب صحیح دامنه[/h]نام دامنه ای انتخاب کنید که قابلیت برند شدن داشته باشند:
به دامنه های google، yahoo دقت کنید؛ علاوه بر رعایت نکاتی که در پایین آمده است؛ برند شده اند. بخاطر اینکه از کلمات جدید استفاده کرده اند. ممکن است شما بخواهید برای کسب و کارتان، سایت طراحی کنید؛ در این مورد نام دامنه بایستی با کسب و کار شما مرتبط باشد.

برای اینکه نام دامنه ای انتخاب کنید که قابلیت برند شدن داشته باشند؛ می توانید از پیشنهادهای زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از کلمات جدید: شما می توانید از کلمات جذاب و جدید استفاده کنید. کاری که گوگل و یاهو انجام دادند.
  2. استفاده از کلمات موجود: شما می توانید از یک فرهنگ لغت برای پیدا کردن کلمات جالبی که مرتبط با کسب و کار شماست برای نام دامنه استفاده کنید.

  • استفاده از ابزارهای تولیدکننده نام دامنه: در قسمت ابزارهای انتخاب نام دامنه چند ابزار انتخاب نام دامنه معرفی شده است. البته باز هم بایستی نکات زیر را در انتخاب نام دامنه رعایت کنید.
در دامنه خود از اعداد استفاده نکنید: زمانی که فردی نام دامنۀ شما را از شخص دیگری می شنود، نمی داند که در زمان تایپ دامنه باید از عدد استفاده کند یا آن را به شکل حروف بنویسد. برای مثال وب سایتcom می تواند به شکل NumberOne.com نیز نوشته شود.
از اشتباهات املایی پرهیز کنید: شاید در نگاه اول انتخاب دامنه (یا حتی نام تجاری) همراه با اشتباه املایی خلاقانه به نظر برسد. اما باید بدانید که در بیشتر مواقع این خلاقیت مخاطبانتان را گمراه می کند. بسیاری از مردم به خصوص ایرانی ها با املای زبان انگلیسی مشکل دارند. استفاده از یک غلط املایی به صورت عمدی تنها یادآوری دامنه تان را برای مخاطبان دشوارتر می کند.
در انتخاب دامنه از خط فاصله (-) استفاده نکنید: معمولاً کاربران به راحتی محل قرارگیری خط فاصله در دامنه را فراموش می کنند. استفاده از آن در نام دامنه ایدۀ جالبی نیست.
دامنه کوتاه انتخاب کنید: یک دامنه در بدترین حالت باید ۱۵ کاراکتر داشته باشد.
بررسی شبکه های اجتماعی و نام های تجاری: شبکه های اجتماعی را بررسی کنید تا مطمئن شوید صفحه شخصی، کانال، گروه و شناسه ای هم نام با با نام دامنه شما وجود نداشته باشد. بخاطر اینکه بهتراست در شبکه های اجتماعی هم شناسه ای هم نام با نام دامنه انتخاب کنید.
درضمن باید ببینید نام تجاری هم نام با نام دامنه یا نام کسب و کار شما از قبل ثبت نشده باشد. مطمئن باشید اگر این نکته را درنظرنگیرید در آینده برای شما، کسب و کار، و سایت شما مشکل بوجود خواهدآمد.
پیشنهاد: بهتراست نام دامنه انتخابی خود را روی یک برگه بنویسید و آن را به 10 نفر نشان دهید. اگر افراد کمی نام دامنه انتخابی را از نظر املا و تلفظ آسان و قابل بخاطرسپاری خواندند؛ باید نکات بالا را دوباره مدنظر قرارداده و دوباره نام دامنه جدیدی انتخاب کنید.
سیستم مدیریت محتوا چیست؟
تا اینجا درمورد مفاهیم ابتدایی طراحی سایت با وردپرس اشنا شدید. حالا به بخش دوم آموزش طراحی سایت با وردپرس می رسیم.
ببینید برای طراحی سایت شما هم می توانید زبان های برنامه نویسی تحت وب مثل php را فرابگیرید هم می توانید از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید.
البته هدف شما از طراحی سایت، مشخص کننده انتخاب شماست. درصورتیکه میخواهید در نقش یک توسعه دهنده وب باشید، باید زمان و هزینه زیادی را صرف آموزش کنید. درصورتیکه می خواهید خیلی سریع، و تقریبا رایگان انواع سایت ها را بسازید، از طراحی سایت برای دیگران کسب درامد کنید یا برای ساخت کسب و کار اینترنتی، بهترین راه سیستم مدیریت محتواست.
سیستم مدیریت محتوا(cms) قسمتهایی پایه‌ای برای اضافه کردن محتوا، لینکها، نظرات، رسانه های تصویری، صوتی و چندرسانه‌ای و مدیریت تمام بخش ها را در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌دهد. درضمن، تغییر ظاهر سایت با استفاده از پوسته ها و همچنین امکانات سایت با استفاده از افزونه‌ها امکان‌پذیر است.

[h=2]آموزش طراحی سایت با وردپرس: CMS چیست؟(فیلم)[/h]

[h=3]ویژگی های یک سیستم مدیریت محتوای خوب[/h]
  • راحتی استفاده حتی برای مبتدیان
  • منعطف بودن برای تغییر ظاهر و گسترش امکانات
  • داشتن امنیت
  • پشتیبانی همیشگی از طرف طراحان و توسعه دهندگان
  • بهینه بودن برای موتورهای جستجو
[h=3][/h]
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا